コーヒー教徒の流転奮闘

コーヒーを淹れる、その儀式であなたは癒されます。コーヒーを飲むのが好きなあなたは既に我々の信者です。

Shine on/JET 和訳

なんかふとしたタイミングで聴いてしんみりしたので和訳してみました。なんとなくキリスト教的でもあるし、日本の童謡的でもある、そんないい歌詞だなと思います。

曲も日本のポップスと同じような構成で、とても日本人に聴きやすく親しみやすいですね。 

 

Please don't cry

泣かないで

You know I'm leaving here tonight

今夜僕はここを発つ

Before I go I want you to know

僕が行く前に知っていてほしい

that there will always be a light

灯りは消えはしない

 

And if the moon had to runaway

月が逃げて行って

And all the stars didn't wanna play

星が瞬かなくなっても

Don't waste the sun on a rainy day

雨の日の太陽を見逃さないように

The wind will soon blow it all away, ya

すぐに風が吹いて雲を吹き飛ばすから

 

So many times

なんども

I planned To be much more than who I am

身の丈以上になろうとした

And if I let you down I will follow you 'round

until you understand

 

And if the moon had to runaway

月が逃げて行って

And all the stars didn't wanna play

星が瞬かなくなっても

Don't waste the sun on a rainy day

雨の日の太陽を見逃さないように

The wind will soon blow it all away, ya

すぐに風が吹いて雲を吹き飛ばすから

 

When the days all feel the same

毎日が同じことの繰り返しに感じて

Don't feel the cold or wind or rain

寒いのか風が吹いているのか雨が降っているのかわからなくなっても

Everything will be okay

全てうまく行くよ

We will meet again one day

僕らはまた会える

And I will shine on, for everyone

私は遍く人に光を照らすから

 

So please don't cry

泣かないで

Although I leave you here this night

今夜僕はここを発ち

Where I go how far I don't know

どれくらい遠くまで行くかはわからないけれど

But I will always be your light

いつも君のそばにいるよ

 

And if the moon had to runaway

月が逃げて行って

And all the stars didn't wanna play

星が瞬かなくなっても

Don't waste the sun on a rainy day

雨の日の太陽を見逃さないように

The wind will soon blow it all away, ya

すぐに風が吹いて雲を吹き飛ばすから

 

When the days all feel the same

毎日が同じことの繰り返しに感じて

Don't feel the cold or wind or rain

寒いのか風が吹いているのか雨が降っているのかわからなくなっても

Everything will be okay

全てうまく行くよ

We will meet again one day

僕らはまた会える

And I will shine on, for everyone

私は遍く人に光を照らすから

 

Shine on, for everyone

みんなを照らす光を

 

 

When the stars all look the same

星たちがみんな同じに見えて

Don't feel the cold or wind or rain

寒さも風も、雨もわからなくなっても

Everything will be okay

全て大丈夫だよ

We will meet again one day

僕らはいつかまた会える

I will shine on, for everyone

私は全ての人々を照らす光となる

Shine on, for everyone

みなを照らすから